Olaf, eigenaar Volkswagen Passat: “Het heeft zich bij mij bewezen”.

“[Mijn] Passat TS [krijgt] een goede conservering van de holle ruimtes (…) Meer heb je niet nodig: een dubbel elektrisch kookplaatje, een föhn met een lange luchtslang, een drukbekerpistool met spuitlans, een pan en een thermometer.

21-groene-passat

Omdat het zich bij mij bewezen heeft, en omdat het spul ook na meerdere jaren bij mijn Passat GLS nog uit alle kieren komt, blijf ik Mike Sander Corrosiebeschermingsvet tegen roest trouw. (…)

Simpel

De voorbereiding is simpel. De benodigde hoeveelheid in een pan doen en warm maken. Door de hitte wordt het vet snel vloeibaar. Oplossingsmiddelen zitten er niet in. Het spul blijft daarom als het warm wordt onbeperkt vloeien in alle kieren en holle ruimtes. Het is voldoende om de wagen in de zomer eens in de zon te zetten. Al snel ziet men het dan uit afvoeropeningen in de deuren nadruppelen.

Voor de verwerking is een temperatuur van 100 graden ideaal. Dan wordt het vet ongeveer zo vloeibaar als motorolie. (…) Daarna volgt het vullen van de (op het tweede kookplaatje) voorverwarmde beker van het spuitpistool. Dan schroef je het voorverwarmde pistool met de spuitmond erop. Bij een druk van 8 bar kun je het vet dan tussen de 5 en 10 minuten moeiteloos verwerken”.

Bron